tiistai 18. lokakuuta 2016

KADUTTAAKO


Tässä syksyn tehdessä kovaa vauhtia tuloaan
ja mennyttä kesää päätellessä on tullut mietittyä taas kaikenlaista.
Mitä on tullut tehtyä
ja mitä on jäänyt tekemättä.
Enkä puhu nyt mistään töiden tekemisestä,
vaan sellaisista vähän isommista "jutuista". 

Olen toisinaan, 
ja nyt kun asiaa mietin niin itse asiassa aika useinkin, 
tehnyt isojakin muutoksia 
ja päätöksiä nopeastikin.
Mutta ehkä sittenkin liian usein on jäänyt hienoja asioita kokematta
liikaa miettimällä, mitä jos-tyyppisesti,
tai että eihän sitä nyt noin voi tehdä.

Virheitä on tullut tehtyä,
aika hiton isojakin sellaisia
ja välillä olen katumuksen kurimuksessä pyöriskellessä miettinyt,
miten valinnat olisi saanut tekemättömäksi.
Mutta nyt kun asioita pyörittelen,
niin uskon silloinkin tehneeni ratkaisut sillä hetkellä
niin kuin olen parhaaksi nähnyt
ja oikeaksi tuntenut.
Juuri silloin en ehkä osannut tai tiennyt muuta.




Joskus olen kadehtien kuunnellut toisten sanovan,
että eivät muuttaisi mitään elämässään tekemäänsä.
No itse kyllä ihan varmasti muuttaisin..montakin asiaa,
mutta enää en samalla tavalla valintojani kadu,
enkä halua katua. 

Elämä on lyhyt 
ja hauraskin.. klisee juu tiedän,
mutta niin totta.
Katumiseenkin voi tietysti aikaa toisinaan käyttää,
jos siltä jonakin hetkenä tuntuu,
mutta nyt on ennen kaikkea aika jo antaa mennä 
ja nauttia kaikesta siitä mitä on.
Olen ihan varmasti sen ansainnut..
ja vaikka jonkun mielestä en olisikaan,
mitä sitten!!
Lupia en enää kysele keneltäkään.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti